woensdag 25 februari 2015

Mijn huidige WIP

Haken is iets wat ik erg graag doe. Het maakt mijn hoofd leeg terwijl mijn handen bezig zijn. Ik kan me volledig verliezen in de kleuren, het ritme en de mogelijkheden.


Momenteel ben ik bezig met een deken voor mijn jongste Piraat G. Tijdens de zwangerschap kon ik niet haken vanwege tintelende handen. Wat heb ik ongelooflijk gebaald! Nu ons gezin weer gesetteld is in de drukte van een nieuwe baby en ik 's avonds mijn handen weer vrij heb, ben ik begonnen aan een nieuwe deken. Weer een Neat Ripple van Attic24's Lucy. 



Dat is zo'n heerlijk patroon, het ritme is geweldig. En deze keer heb ik schaamteloos haar kleuren gekopieerd van de Coast Blanket. Deze kleuren passen geweldig bij Piraat G. Ik gebruik dus ook Stylecraft Special DK op naald 4 om aan dezelfde afmetingen te komen.



 
Eigenlijk gaat er altijd wel iets gehaakt met me mee. In mijn wandelwagen ligt standaard een Granny Stripe die ik gemaakt heb voor Piraat B. Hij is hem inmiddels ontgroeid (ledikantformaat) en ik gebruik hem om zijn broertje soms iets meer in te pakken tegen de kou. 



Piraat G's deken is de 9e deken die ik maak. Ik vind het heerlijk om te doen en heb ook al een aantal dekens gemaakt voor anderen.

1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit.. en de dekens die je maakt zijn geweldig... top zun blog hoop nog meer te kunnen lezen.. gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen