donderdag 5 maart 2015

Bullet Journal

Om wat meer orde in mijn thuisblijf-leventje te krijgen, heb ik een Bullet Journal opgestart.
Dit is een soort agenda-meets-todolist-meets-notitieboek.


Ik heb bij Hema voor een leuk notitieboekje op A5 formaat gekozen en ben aan de slag gegaan.


Op de eerste pagina heb ik mijn motto voor dit jaar geplakt. Elke keer dat ik mijn boekje opendoe, voel ik me gesterkt door deze kreet.


Op de volgende dubbele pagina heb ik aan de linkerkant een kalendertje voor de maand Maart geplakt. Op deze kalender staan alle afspraken/verjaardagen/bijzondere gelegenheden. Op de rechterpagina schrijf ik mijn doelen voor die maand op.


Die maandelijkse doelen breek ik dan weer op in wekelijkse taken. Daarna begint pas het echt journaling. Ik schrijf er de avond vantevoren mijn taken op voor de volgende dag. Ook noteer ik bepaalde dingen die er op de dag zijn gebeurd, zoals de slaapjes van jongste Piraat en of oudste Piraat en Prinses uit spelen zijn geweest.
Het hele boekje leuk ik op met wat tape en stempels.


Ik hoop dat dit wat orde in mijn hoofd verzorgd en dat ik dit blijf volhouden. Tot nu toe zorgt het wel voor duidelijkheid. J. kijkt 's morgens in mijn boekje of er nog dingen zijn die hij kan doen die dag. Of hij heeft bepaalde aanvullingen.
Over een maand geef ik hier wel een update over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten