donderdag 11 februari 2016

Magazine: Simply Haken


Een van mijn 'guilty pleasures' is het kopen van magazine's zoals Simply Haken en Simply Breien. Elke 2 maanden komen deze bladen uit en ben ik in de supermarkt of de boekhandel te vinden. Elke keer zit er ook een leuk cadeautje bij en deze keer is dat bij Simply Haken een setje haaknaalden aan een sleutelring.


In het blad staan verschillende haakpatroon,  interviews,  tips en reviews van garen en naalden.
Ik wil deze keer een aantal patronen aan jullie laten zien die ik leuk vind.


Deze sokken vind ik helemaal geweldig qua kleur en steken. Het lijkt me erg leuk om ze te gaan maken in katoen om in de lente mijn warme sloffen in huis te vervangen. Wel zou ik er dan van dat anti-slip spul onder doen  anders glijd ik zeker uit op het laminaat


Deze sjaal vind ik erg mooi, maar vooral voor de winter.


Amigurumi's maak ik eigenlijk niet, maar deze vind ik wel erg mooi ontworpen. De sjaal die het meisje aan het 'maken' is, kun je ook voor jezelf maken! Het patroon staat ook in het blad.


Deze omslagdoek vind ik schitterend, zeker in deze kleuren!


Dit truitje vind ik erg mooi en ga ik zeker maken. Volgens mij heb ik er nog wel garen voor in mijn voorraad.


De steek en het garen waarmee dit kussen is gemaakt, zijn echt schitterend! Dit is ook iets wat ik zeker een keer ga uitproberen.

Iets wat ik erg jammer vind aan het blad, is dat het garen wat bij de patronen geadviseerd wordt in Nederland vaak erg moeilijk of niet te krijgen is. Toevallig valt het deze keer mee, er wordt vooral Lana Grossa gebruikt en er zijn voldoende webshops die dit garen voeren.
Voor het kussen wordt bijvoorbeeld Red Heart Boutique gebruikt en deze kun je eigenlijk niet in Nederland kopen. 
Gelukkig zijn er voldoende alternatieven, zeker als je let op naalddikte en aantal meters op een bol.

Welke bladen, die met je hobby te maken hebben, vind jij leuk! Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten