woensdag 9 maart 2016

Review: Koopmans Yoghurtcake

Ik kwam deze cakemix tegen op een facebookpagina voor afvallers/dieet en ik was erg nieuwsgierig. Toen ik de cakemix vanochtend tegenkwam in de winkel aarzelde ik dan ook niet en kocht het samen met de nodige ingrediënten.





En dat zijn er niet veel. Alleen nog (volle) yoghurt en eieren toevoegen. Dit leek me een ideaal plannetje voor de woensdagmiddag met oudste Piraat en Prinses, terwijl jongste Piraat heerlijk lag te slapen.

Alle ingrediënten heb ik klaargezet en daarna is het de taak van oudste Piraat om te lezen wat we moeten doen. Prinses mag de ingrediënten afwegen en aangeven. Als eerste de yoghurt in een kom, daar de eieren bij en dan de mix. Om beurten mogen de kinderen even mixen met de handmixer en dan is het al klaar om in het cakeblik te doen.


In een voorverwarmde oven 60 minuten bakken en je cake is klaar. Daarna nog even afkoelen en dan een heerlijk plakje proeven met warme chocolademelk.

En de cake is heerlijk! Mooi luchtig met een frisse citroensmaak. De verpakking geeft aan dat een portie een plakje van 25 gram is, maar dat lukt me niet om te snijden. De plankjes worden bij mij ongeveer 35 gram en dan zit er ongeveer 90 kcal in. Dat is een mooi aantal voor een tussendoortje.


Conclusie: deze cakemix van Koopmans is eenvoudig te maken met weinig ingrediënten. De cake wordt erg luchtig en heeft een heerlijke citroensmaak.

1 opmerking: