maandag 7 maart 2016

Mealprepping



Zo eens in de zoveel tijd koop ik een berg groente en ga ik even een uurtje in de keuken staan om dit diepvriesklaar te maken.





Ik maak dan graag roerbakgroente en groentemix voor macaroni/spaghetti. Natuurlijk kun je dat gewoon bij de supermarkt kopen, maar het is goedkoper om dat zelf klaar te maken. Vandaag had ik deze groente gehaald:
- Spitskool €1,19
- Prei 2x €0,38
- Paprikamix €1,69
- Champignons €0,75
- Kastanjechampignons €0,99
- Rode ui €0,89
Totaal: €5,89
Gewone uien had ik nog.

Wat heb ik gemaakt? 2 zakken roerbakgroente (spitskool, paprika, prei, champignons, ui)  á 600 gram en 2 zakken macaronigroente (prei, champignons, paprika en rode ui) á 450 gram. In de winkel betaal ik voor deze hoeveelheden al gauw zo'n €2,-/€2,50 per stuk.



Ik had nog een restje spitskool over en daar heb ik met wat wortel, rozijnen en dressing een coleslaw voor vanavond van gemaakt. Ook heb ik de gele paprika gebruikt voor de wraps van vanavond.

De zakken groente doe ik in de vriezer tot dat ik ze wil gebruiken. Vlees en een zak bevroren groente in de pan, rijst/macaroni koken, pasta /woksaus toevoegen en klaar. Bij de roerbakgroente voeg ik nog taugé bij, maar dat gebeurt pas op het laatst.

Wat zijn jouw maaltijd trucjes? Wat heb jij in huis om altijd een makkelijke maaltijd te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten