maandag 25 april 2016

Garencollectie #2: Scheepjes Colourcrafter

Elke haker/breien heeft wel een favoriet garen waar hij/zij het liefste mee werkt. Ik wil graag laten weten wat mijn favorieten zijn (of juist niet!) En laten zien wat ik ermee heb gemaakt.


Colour Crafter is een prachtig garen van 100% acryl, maar met een zijdezachte touch.
Dit garen is zeer geschikt voor dekens en andere woonaccessoires, maar ook voor kleding en amigurumi's kan dit heel goed gebruikt worden.
Het is een klassiek garen, met een aanbovelen naalddikte van 4 mm. De stekenverhouding van Scheepjes Colour Crafter is 10 x 10 cm = 20 steken x 24 naalden.
Colour Crafter is een van de meest verkochte garens van dit moment. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de geweldige Scheepjes CAL 2016. Daarvoor zijn een drietal mooie pakketten samengesteld, maar je kunt kiezen uit 93(!) geweldige kleuren. 

Dit garen lijkt erg op Stylecraft Special DK, maar het is net iets zachter en er zitten net iets meer meters op een bol. Een bol van 100 gram heeft 300 meter. 
Zelf heb ik al de Lossen&VastenCal met dit garen gemaakt en het haakt heerlijk weg. De kleuren die ik voor de CAL heb gebruikt zijn mooi zacht van kleur. 

Qua haaknaald is het vooral proberen wat het beste bij jou of het patroon past. De Lossen&VastenCAL heb ik met haaknaald 4,5 gehaakt en de Scheepjes CAL haak ik met haaknaald 4.
Net als Stylecraft Special DK kan dit garen gewoon gewassen worden op 40 graden en zelfs in de droger! Het blijft mooi en pluist niet al te veel.
Mocht ik ooit een garenwinkel beginnen (wat wel een droom van me is, maar ja... die financiën hè...) dan komt dit garen zeker in mijn assortiment! 
Heb jij al eens iets met dit garen gemaakt? Laat me weten wat jij er van vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten