dinsdag 26 april 2016

Scheepjes CAL #1




CAL oftewel Crochet Along, oftewel Haak Maar Mee! Ik heb er nu 1 gemaakt, de Lossen&VastenCAL en ben er helemaal aan verslingerd. Zo leuk om elke week met heel veel mensen hetzelfde patroon te maken!



Een paar weken geleden werd ik via Facebook gewezen op een nieuwe CAL en wel van Scheepjes. De getoonde sneakpeaks vond ik geweldig mooi en het verhaal achter de CAL ook.
Deze CAL is ontworpen door Marinke Slump (aka Wink) van www.acreativebeing.com. Helaas heeft ze het ontwerp nooit kunnen afmaken door haar overlijden. 12 online vriendinnen en bloggers hebben dit ontwerp afgemaakt ter nagedachtenis aan Marinke.


Ik heb lang zitten twijfelen of ik mee zou doen of niet. Ik heb tenslotte al voldoende dekens en genoeg ideeën om zelf dingen te maken. Uiteindelijk toch de beslissing genomen en alvast voor mijn verjaardag het pakket Dance in the Rain besteld. Helaas duurde het 2 weken voordat mijn pakket binnen was omdat het helemaal uitverkocht was. Deze CAL bleek een groter succes te zijn dan dat Scheepjes had voorzien. Van elk verkocht officieel pakket wordt 2 euro gedoneerd aan een goed doel.


Na een paar weken voorpret werd 2 weken geleden een Tips&Tricks pdf geplaatst op de Faceboekgroep en ging iedereen van start met het proeflapje. Mijn proeflapje slaagde in 1x met naald 4. Precies 18x18cm. Ik heb besloten om de vierkanten te blokken op 19x19 om ze mooi strak te maken.


Woensdag 20 april werd het eerste patroon gelanceerd. En wat een mooi patroon om mee te beginnen! Binnen 2 dagen had ik de eerste vierkantjes al af. Nu liggen ze keurig te wachten op hun broertjes/zusjes om over 13 weken een prachtige deken te vormen. Ik kan niet wachten om het resultaat te zien!

Heb je al eens meegedaan aan een CAL of doe je ook mee aan de ScheepjesCAL? Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten