donderdag 28 april 2016

Tadaa de Luxe

De laatste tijd heb ik veel gehaakt, maar weinig geblogt. Er zijn een flink aantal projectjes van de naald gerold en degene die me volgen op Instagram hebben de meesten al kunnen zien. Ik wil ze toch ook nog hier melden, compleet met informatie over het garen en het patroon.






Sophie's Universe:
Gestart op 20 oktober en op 3 maart was deze deken af. Ik heb het patroon gevolgd van www.lookatwhatimade.com en het was een hele uitdaging. Ik heb hem gehaakt met Stylecraft Special DK in 11 kleuren. Nu ligt de deken te pronken op het bed van Prinses.


Taivas:
Een heerlijke omslagdoek met een afwisselend patroon. Gehaakt voor mijn Instaswap maatje in 3 dagen tijd. Gehaakt met Ice Yarns Magic Baby. Afmeting is 155x70 cm. Patroon is te vinden via Ravelry.


Seems Like Old Times:
En nog een omslagdoek gemaakt van Ice Yarns Magic Baby. Dit keer een simpeler patroon, maar niet minder leuk om te maken. Afmeting is 175x75 cm. Patroon is wederom te vinden via Ravelry. Deze omslagdoek was ook snel af, 3 dagen. De omslagdoek is voor een nichtje.


Aranuir:
En de laatste omslagdoek is er een met een prachtige Keltische naam. Gehaakt van Wibra Fenna. Gemaakt voor de Oma van J.


Spring Blue Grocery Bag:
Deze leuke boodschappentas heb ik ook gemaakt voor mijn Instaswap maatje. Gemaakt van Ice Yarns Fettuccia Fine, wat een vreselijk garen is om mee te haken. Maar het is wel geschikt voor een tas als deze, omdat er totaal geen rek in zit. Uiteindelijk vind ik de tas erg leuk geworden en zit ik er tegenaan te hikken om er nog een voor mezelf te maken. Hier moet ik eerst voldoende moed voor bij elkaar rapen vanwege het garen.


Lossen&Vasten CAL:
Van het haken van deze deken heb ik werkelijk genoten. Ik heb de CAL trouw gevolgd en had ook elke week trouw mijn 'huiswerk' af. Ik heb gebruik gemaakt van het pakket Scheepjes Colour Crafter in de samenstelling Rozengeur. De deken ligt in de dekenmand in de woonkamer en wordt regelmatig gebruikt door Prinses en ook jongste Piraat betrap ik regelmatig op het knuffelen van de deken.


Jolly Chunky Project Bag:
Dit was een leuk tussendoortje om te doen. Gehaakt met Stylecraft Special Chunky en Harlequin Chunky met een patroon van een van mijn favo bloggers, Lucy van Attic24. Nu moet ik nog even wachten op de bestelde knopen. Ik zit nog te twijfelen of ik hem zal gaan voeren.

Deze projecten heb ik allemaal de afgelopen maand afgemaakt. Stuk voor stuk leuke projecten, de een wat langer dan de ander. Op mijn Ravelry pagina kun je zien wat ik nog meer heb gemaakt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten