dinsdag 16 februari 2016

Garencollectie #1: Stylecraft Special DK

Elke haker/breien heeft wel een favoriet garen waar hij/zij het liefste mee werkt. Ik wil graag laten weten wat mijn favorieten zijn (of juist niet!) En laten zien wat ik ermee heb gemaakt.

afbeelding van stylecraft-yarns.co.uk

Stylecraft Special DK
Special DK is een 100% premium acryl. Het garen is daardoor zeer geschikt voor kinderkleding, maar ook voor dekens, omslagdoeken, tassen etc.
De aanbevolen naalddikte is 4 mm. De stekenverhouding is 10 x 10 cm = 22 steken x 30 naalden. De bol van 100 gram kent een looplengte van ongeveer 294 meter.


Stylecraft Special DK is een garen wat de laatste tijd veel gebruikt wordt door ontwerpers van CAL's en patronen op internet. Vooral Lucy van Attic24 heeft ervoor gezorgd dat dit garen erg populair is geworden. Het zal er vooral mee te maken hebben dat het garen nu al in 83 geweldige kleuren te verkrijgen is (en er komen er nog meer bij!) en het is absoluut niet duur. Voor €2,75 heb je een bol van 100 gram met 294 meter. Dat houdt in dat je een eenpersoonsdeken kunt maken voor €40,-!


Ik heb zelf al een deken gemaakt van dit garen voor mijn jongste Piraat en er staan nog 2 dekens mee op de naald. Het garen haakt lekker weg, splijt niet en voelt heerlijk zacht aan. Doordat het 100% acryl is, kun je je projecten gemakkelijk wassen op 40 graden en blijft het mooi. Volgens zeggen kan het zelfs in de droger, maat dat durf ik zelf nog niet aan


De kleuren die ik tot nu toe heb gebruikt zijn stralend en diep. En met de keuze uit 83 verschillende kleuren zit er vast wel iets tussen wat geschikt is voor elk project.
Ik haak Stylecraft Special DK het liefste met haaknaald 4,5. Dit zorgt bij mij voor een mooi regelmatig, soepel werk.


Stylecraft Special DK is echt een van mijn favoriete garen voor dekens, kussens en andere accessoires. Voor kleding zal ik het niet snel gebruiken, want omdat het acryl is kan het snel zweterig aanvoelen.

Wat zou ik graag een kast vol met 1 of 2 bolletjes van elke kleur van dit garen willen hebben! Het lijkt me heerlijk om mee te rommelen en kleurencombinaties te maken... Maar helaas is dit momenteel niet haalbaar ivm de financiën.

Heb jij al eens iets met dit garen gemaakt? Laat me weten wat jij er van vindt!

1 opmerking:

  1. Ik ken dit garen niet; meestal haak ik met Phildar, dat bevalt me ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen