zondag 6 maart 2016

Dagje uit #2: Dierenrijk Nuenen


Niets te doen op een zonnige zondagmiddag? Dan heb ik een tip voor je!

In een klein plaatsje vlakbij Eindhoven is dé Kinderdierentuin van Nederland gevestigd, Dierenrijk. Het is een kleine, overzichtelijke dierentuin met een grote diversiteit aan dieren. 2 grote speeltuinen,  een binnenspeeltuin en vele kleine speelplaatsjes zorgen voor nog meer vertier voor kinderen van alle leeftijden. Elke dag zijn er meerdere shows te zien, van o.a. de olifanten, zeehonden en berberapen.
We hebben sinds anderhalf jaar een abonnement op deze dierentuin. Het is slechts een kwartiertje rijden bij ons vandaan en ik ga regelmatig met de Piraten en de Prinses een middagje dieren kijken en spelen.


Het is gekomen in de voorjaar dat ik zwanger was van de jongste Piraat. Ik zocht een leuk uitje wat niet te veel inspanning voor mij was, maar wat wel de Piraat van toen 5 en de Prinses van toen 3 jaar kon vermaken. Een binnenspeeltuin vond ik te lawaaierig en zonde van het lekkere weer. Een pretpark was geen optie vanwege het vele lopen of attracties waar ik niet mee in kon.
Dierenrijk was een goede optie omdat het rondje lopen kort genoeg was om vol te kunnen houden (nog geen 2 km volgens de officiële looproute) en de grote overzichtelijke speeltuinen met ruim voldoende zitplaatsen. Ook was het abonnementsgeld goed te doen.



Momenteel kost een jaarabonnement slechts €42,50 per jaar voor personen van 2 jaar en ouder. Een dagkaart kost je €18,50 per persoon. Ik vind het eten en drinken wel aardig aan de prijs, maar je mag uiteraard ook zelf een picknick meenemen.


De dieren zitten in mooie ruime verblijven en er wordt constant gewerkt aan vernieuwing. De toiletten zijn erg schoon en de speeltuinen worden goed onderhouden. Een aantal keer per jaar vindt er een speciale evenementen plaats, zoals het Sinterklaasfeest, Viespeukendag, springkussenfestijn, Sesamstraatdag, etc.


Om aan te geven hoe relaxt Dierenrijk is, de dag voordat jongste Piraat werd geboren, heb ik nog de hele middag op het terras gezeten terwijl de oudste 2 heerlijk aan het spelen waren!
Dit jaar wordt ons abonnement gewoon verlengd. Ik kan er nu al weer naar uitkijken om op woensdagmiddag lekker te gaan dieren kijken en spelen. Dit jaar is het voor jongste Piraat ook geweldig. Afgelopen zondag keek hij zijn ogen uit bij alle dieren. In de binnenspeeltuin is ook een speciale ruimte voor de jongste kinderen waar ze lekker ongestoord kunnen ravotten.



Ben jij al eens in Dierenrijk geweest? Vertel mij je ervaringen!

1 opmerking:

  1. Ik ben nog nooit in Dierenrijk geweest, Ouwehand zit hier om de hoek.. daar betalen we zo'n € 50,-- per persoon voor een jaarabonnement. Altijd leuk om even heerlijk rustig te gaan wandelen en spelen.

    BeantwoordenVerwijderen